Klasterec nad Ohří - Reisverslag uit Klášterec nad Ohří, Tsjechische Republiek van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Klasterec nad Ohří - Reisverslag uit Klášterec nad Ohří, Tsjechische Republiek van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Klasterec nad Ohří

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

11 Mei 2019 | Tsjechische Republiek, Klášterec nad Ohří

Zaterdag 11 mei

Om 10 uur vertrekken we in de stromende regen naar de camping in Mūhlberg. Daar aangekomen maken we nader kennis met de toeristische en technische begeleiding. Om vier uur volgt er een welkom praatje voor de hele groep en daarna maken we onder het genot van een drankje kennis met onze reisgenoten. De eerste verrassing is daar als blijkt dat Hans en Volker, een reisgenoot uit Maassluis Henk blijkt te kennen van de padvinderij.
Om zeven uur vertrekken we voor een heerlijk diner in het nabijgelegen restaurant.
De volgende morgen gaan we op weg naar onze eerste bestemming in de buurt van Praag. We zijn net de grens naar Tsjechië gepasseerd als de camper stukgaat. Gelukkig kunnen we nog net een veilige parkeerplaats vinden. Ook de technische begeleiding die we gebeld hebben krijgt de camper niet aan de praat. We besluiten de ANWB alarmcentrale te bellen. Helaas bestaat er hier geen wegenwacht en is het ook nog zondag. Het gevolg is dat we noodgedwongen de nacht op de hooggelegen en zeer koude parkeerplaats door moeten brengen.
Maandagmorgen om half tien wordt de camper op de sleepwagen gezet en rijden we mee naar een garage in het 30 kilometer verderop gelegen stadje Klasterec nad Ohří.
De camper wordt grondig geïnspecteerd en het blijkt dat de startmotor het heeft opgegeven en ook de accu daardoor vervangen moet worden. De startmotor wordt in Oostenrijk bestelt en men beloofd ons dat de camper in de loop van dinsdag weer klaar zal zijn. Het wordt dus nogmaals een nacht slapen op een parkeerplaats. Het is niet anders.
Het is mooi weer en we besluiten de rest van de dag het stadje te verkennen. Er is een prachtig park gelegen aan de rivier de Ohří. Het park herbergt een kasteeltje waarin een aardewerk museum is gevestigd en een ander prachtig gebouw herbergt en klokkenmuseum. Ook het oude centrum is zeer de moeite waard!
De middag is om voor we er erg in hebben. Nu maar hopen dat we ons morgen weer bij onze reisgenoten kunnen aansluiten. Zij hebben inmiddels al genoten van de stad Praag. Dat bezoek zal voor ons helaas tot een volgende keer moeten wachten.

• 16 Mei 2019 - 10:26

Kitty Metz:

Het is wel geen Praag, maar dit stadje is ook schitterend. Dus jullie hebben van de nood maar een deugd
    gemaakt.
    Ik hoop dat de reis verder zonder "schokken" verloopt en ik nog veel genieten kan van jullie verslagen.
    Groetjes, Kitty en ook Aart