Sankt Andrä - Reisverslag uit Sankt Andrä am Zicksee, Oostenrijk van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Sankt Andrä - Reisverslag uit Sankt Andrä am Zicksee, Oostenrijk van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Sankt Andrä

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

19 Juni 2019 | Oostenrijk, Sankt Andrä am Zicksee

Vrijdag 21 juni

We zijn weer thuis. Het was de bedoeling om samen met Henk nog een paar weken in Slowakije, Tsjechië en het oosten van Duitsland rond te kijken, maar aangezien de problemen met de camper opgelost moeten worden hebben we besloten na de reis direct terug naar Nederland te rijden. Woensdag hebben we de rit van Eger naar Sankt Andrä zonder al te grote problemen gereden. Alleen de rondweg om Boedapest was een drama met 2 grote files. Het was ook nog eens ontzettend warm. Gelukkig ging het goed met de camper. Woensdagavond hebben we na de afscheidsmaaltijd, waar ik samen met medereisgenoten Hanneke en Margreet een leuke sketch over het slechte lopen van ons heb opgevoerd, afscheid genomen van de reisleiding en onze reisgenoten. Het blijft een vreemd idee, dat je na bijna zes weken intensief met elkaar te zijn opgetrokken afscheid neemt en allemaal weer je eigen weg gaat.
Donderdag zijn we om negen uur richting Nederland vertrokken. Het was de bedoeling er 3 dagen over te doen. In Oostenrijk was het ontzettend stil op de weg. Bijna geen vrachtauto’s. In Duitsland was het nog stiller en zagen we op de parkeerplaatsen langs de weg allemaal vrachtauto’s staan. Wat bleek! Het was in Beieren Sacramentsdag, een officiële feestdag. Dus op de weg verboden voor vrachtwagens. Het leek ons daarom een goed idee om maar tot vijf uur door te rijden en in Bettingen, vlakbij Wertheim te overnachten. Dat was ruim 750 kilometer. Daar aangekomen bleken we niet de enigen te zijn. De camping was werkelijk propvol met mensen die terugkwamen van diverse kampeerreizen. We hadden één van de laatste vrije plekjes. Toen we de camper hadden neergezet zagen we tot onze verrassing Aad, een reisgenoot, lopen. Hij was er samen met zijn vrouw Lenie ook neergestreken. Het werd daardoor nog een gezellige avond. We hebben een wijntje met elkaar gedronken en ook samen op het leuke terras van de camping gegeten. Een mooie afsluiting van een memorabele reis.
Vandaag hebben we de laatste 500 kilometer naar Vlaardingen gereden. Nu maar snel een afspraak maken met de Hymer garage. Hopelijk kan hij de problemen met de camper verhelpen zodat we snel weer op stap kunnen.

• 10 Juli 2019 - 06:16

Kitty Metz:

Wat jammer, dat jullie de reis niet hebben kunnen afmaken. Ik verwachtte nog wel een aantal interessante reisverslagen. Maar helaas. Het begin van een volgende reis is al klaar denk ik zo.
    Maar geniet nu maar van alle cruiseschepen die jullie appartement passeren!!
    Hoop snel een afspraak te maken om nog meer foto's te zien. Dank jullie wel voor dat waarvan ik al heb kunnen genieten!!

Lieve groet voor beiden,

Kitty