Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Maastricht

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

03 Mei 2019 | Nederland, Maastricht

Vrijdag 3 mei

We vertrekken om 11 uur, uitgezwaaid door Lisette en Ben naar camping Oriental in Berg en Terblijt. Het is bepaald geen vakantieweer. Erg fris! De reis verloopt voorspoedig en als we om 2 uur op de camping arriveren en de camper op zijn plek staat besteden we de rest van de middag met het verder opruimen van de camper.
Na een koude nacht waarin het voortdurend regent is het als we met de fiets naar Maastricht vertrekken gelukkig droog, en verschijnt er zowaar af en toe een waterig zonnetje. Bij (schoon)zus Anneke en zwager Jo is het weer erg gezellig! Na de lunch gaan we met de bus naar de bibliotheek. Er is daar een boeiende fototentoonstelling van de Maastrichtse fotograaf H.J.Hunter, die op een prachtige manier het leven in de Luikse wijk Bressoux heeft vastgelegd.
De wijk heeft een negatief imago en wordt door de inwoners van Luik “Tanger aan de Maas” genoemd.
Wat de wijk bijzonder maakt is dat het een vrij compacte wijk is met ruim 16.000 mensen uit zeer uiteenlopende culturen en geloven. De fotograaf kreeg bij uitzondering de gelegenheid om al deze verschillende mensen te fotograferen en te spreken en heeft daardoor een treffend portret van de wijk kunnen laten zien.
De foto’s en verhalen zijn erg mooi, soms ontroerend, soms ongemakkelijk, af en toe schokkend, maar altijd zeer de moeite waard!
Aan het eind van de middag gaan we weer terug naar het huis van Anneke en Jo en kijken we na het eten gezamenlijk naar de dodenherdenking op de Dam.
Dan is het weer tijd om te vertrekken en rijden we in de inmiddels snijdende kou de 7 kilometer terug naar de camping

Na een nacht waarin naast het zomerdekbed, 2 plaids, een legging,een trui en wollen sokken nog niet genoeg waren om me warm te houden vertrekken we om kwart voor elf richting Duitsland om de komende drie dagen door te brengen op camping” Zum Stillen Winkel”in het Wieddal. We arriveren om 2 uur, en stil is het er! Je hoort alleen bomen hoort ruisen en vogels fluiten. Hier willen we, als het weer het toelaat, wat fietsen en relaxen.

• 06 Mei 2019 - 16:18

Kitty Metz:

Mooi. Jullie reis is begonnen. Goede reis en Annie en Annie, kijk uit voor stokken!