Mamaia aan de Zwarte Zee - Reisverslag uit Mamaia, Roemenië van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Mamaia aan de Zwarte Zee - Reisverslag uit Mamaia, Roemenië van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Mamaia aan de Zwarte Zee

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

29 Mei 2016 | Roemenië, Mamaia

Zondag 29 mei
Na drie heerlijke dagen bij Boekarest vertrekken we zondagmorgen en gaan we op weg naar de Zwarte Zee kust. De rondweg om Boekarest is heerlijk rustig en na nog een aantal kilometers over een vierbaansweg draaien we de ons inmiddels bekende E60 op die we 203 kilometer zullen volgen. De route loopt door landelijk gebied en ook nu rijden we door kleine dorpjes waar voornamelijk oudere mensen wonen. De jeugd trekt ook hier naar de grote stad in de hoop op een beter toekomst. Wat een rust en ruimte is hier nog! Rond lunchtijd stoppen we om te tanken en zien we naast het benzinestation een leuk restaurantje. We besluiten daar wat te gaan eten en zien we Henk en Henny, een echtpaar uit ons reisgezelschap zitten met als gevolg een gezamenlijke, heel gezellige lunch. Na een uurtje rijden we weer verder. Om drie uur bereiken we bij Constanta de Zwarte Zee en een half uurtje later draaien we in het dorpje Mamaia de camping op. De camping ligt direct aan zee en nadat we ons geïnstalleerd hebben nemen we een kijkje op het strand. ’s Avonds eten we met nog 3 andere stellen in het restaurantje van de camping. Het strand en de camping zijn prima, maar voor de rest is het dorp nog in ontwikkeling en lijkt het een grote bouwput. We blijven dan ook de volgende dag lekker op de camping en genieten van de zee en het mooie weer.
Dinsdag 31 mei verlaten we Mamaia en rijden we langs de kust zuidwaarts naar de Bulgaarse grens. Het is alweer prachtig weer en na 65 kilometer zijn we bij de grensovergang. De controle is hier streng en helaas mogen 2 koppels van onze groep Bulgarije niet in, Hans en Netty en onze toeristische begeleiders Thea en Andries. Zij hebben onderweg problemen met hun auto gekregen en rijden beiden in een vervangende auto. Helaas hebben ze van het verhuurbedrijf slechts een kopie van het kenteken meegekregen en daar neemt de Bulgaarse douane geen genoegen mee. Zij zullen in Roemenië moeten wachten op het originele document en dat zou wel eens twee dagen kunnen duren. Wijzelf kunnen na het grondig bestuderen van onze papieren doorrijden en vervolgen onze rit. Na een uitstekende lunch in een leuk klein dorpsrestaurantje, deze keer met Lenie en Joop die bij ons aanschuiven bereiken we in de loop van de middag het stadje Obzor ook gelegen aan de Zwarte Zee waar we de komende drie nachten zullen verblijven.