Ngavha springs naar Waipapakauri - Reisverslag uit Waipapakauri, Nieuw Zeeland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Ngavha springs naar Waipapakauri - Reisverslag uit Waipapakauri, Nieuw Zeeland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Ngavha springs naar Waipapakauri

Door: akkertjes

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

11 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Waipapakauri

Zondag 11 maart

Na de koffie vertrekken we met de auto naar het centrum van Kaikohe. Het is een klein dorp met houten huizen en een straat met wat winkels. Allereerst gaan we met de vuile was naar de wasserette. Die zijn hier in Nieuw Zeeland nog volop aanwezig. Vooral in dit gedeelte, dat voornamelijk bewoond wordt door de Maori’s. Daarna gaan we op zoek naar de supermarkt om de voorraden aan te vullen. Als de was droog is zoeken we de camping weer open gaan we naar de hotpools. Het weer is vandaag niet zo best. Het is erg vochtig en het regent regelmatig. Maar de hotpools zijn heerlijk. Ze lijken wel warmer dan gisteren. Wij vragen ons af hoe het komt dat het water van de ene pool warmer is dan van de andere pool. Het komt allemaal uit dezelfde grond. Maar we weten er geen van allen het antwoord op.
Het avondeten gebruiken we deze keer maar binnen. Het regent pijpenstelen!

Maandag 12 maart

Voor we vertrekken gaan Wil en ik nog even heerlijk naar de pools, nog even genieten van die weldadige warmte .Daarna gaan we op weg naar onze volgende bestemming Waipapakauri, zo’n 100 km ten zuiden van Cape Reinga. Het weer verbetert onderweg drastisch. Het wordt droog en we zien steeds vaker de zon. Om ‘s Middags bezoeken we het Kauri Kingdom. Het is een atelier waar van Kauri hout o.a. prachtige meubels, allerlei huishoudelijke zaken en kunstwerken gemaakt worden. Het hout van de Kauribomen is 45000 jaar oud, en de bomen kunnen wel 30 meter hoog en 5 meter breed worden. In de showroom staan de prachtigste voorwerpen. Er is zelfs een deel van een kauriboom waarin een trap naar boven is uitgehakt. Door een groot raam kunnen we mensen het hout zien bewerken. bewerken.
Om 4 uur komen arriveren we bij de camperplek achter het plaatselijke hotel, annex pub, waar we de komende twee nachten onze onderkomens zullen stallen. We zijn hier de enige gasten en nadat we ons geïnstalleerd hebben gaan we wat drinken in de pub. Het is een echte ouderwetse dorpspub waar de lokale bevolking na het werk een afzakkertje komt halen. Aan de muur hangen foto,s uit een (soms) roemrucht verleden. Het doet me sterk denken aan een Engelse dorpskroeg.