Naar Kaikohe - Reisverslag uit Kaikohe, Nieuw Zeeland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Naar Kaikohe - Reisverslag uit Kaikohe, Nieuw Zeeland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Naar Kaikohe

Door: akkertjes

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

09 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikohe

Vrijdag 9 maart

Het is als we wakker worden heerlijk zonnig. Na het ontbijt gaan we op weg naar onze volgende bestemming. Om naar het noorden te gaan moeten we weer door Auckland. We besluiten niet de motorway te nemen, maar de kustweg. Het is een prachtige route, met vergezichten over de baai. Rond het middaguur stoppen we op een mooie plek om te lunchen. Ik smeer me goed in met zonnebrandcrème, maar heb geen erg in mijn nek. Binnen 20 minuten is mijn nek knalrood. Dat gaat hier wel erg snel! Het wordt dus in het vervolg goed opletten of alles is ingesmeerd. Na de lunch vervolgen we onze weg naar het noorden. We passeren Auckland en rond 3 uur bereiken we Waiwera. We vinden een prachtig plekje pal aan zee en genieten buiten van het uitzicht en een kop heerlijke koffie van Wil. (Hij heeft in zijn zeer luxe onderkomen zelfs een koffieautomaat die heerlijke cappucino maakt) en gaan daarna na het wellnescentrum. Deze hotpools lijken meer op een zwembad in Nederland. Er zijn verschillende baden met temperaturen oplopend tot 48 graden. Dat vinden we toch echt te heet. 40 graden redden we net.

Zaterdag morgen vertrekken we weer. Ons volgende doel is Kaikohe, zo’n 200 kilometer in noordelijke richting. Het eerste deel rijden we weer over de motorway, maar dat verveelt snel de wegen zijn hier niet breed en je moet de hele tijd opletten om passerende auto’s genoeg ruimte te geven. We verlaten daarom de snelweg en rijden het laatste deel van de route over een mooie weg door de bergen.
De camping van Kaikohe kun je het best vergelijken met wildkamperen in Nederland. Maar het kost weinig en de hotpools liggen op 5 meter van de camper. Het complex is oud en heel bijzonder. Hier zit je echt op het zand en ook hier zijn een aantal kleine pools met verschillende temperaturen. Het water borrelt voortdurend. Het is een vrij toegankelijk gebeuren en we hebben genietend van dit heerlijke, met mineralen vol zittende warme water opnieuw leuke gesprekken met o.a. 2 franse dames die een aantal maanden door Nieuw Zeeland trekken.
Ondanks dat het weer niet erg goed is (het motregent) besluiten we hier een nacht langer te blijven.

• 11 Maart 2012 - 10:04

Sophia:

oh wat zou ik graag ruilen alleen al voor de temperatuur,

• 11 Maart 2012 - 20:52

Anneke En Albert:

Ik hoop dat jullie een fijne reis hebben en wij genieten op afstand mee.Groetjes van Jan en Petra,
    Albert en Anneke Mathijs en Thomas.

• 12 Maart 2012 - 19:53

Martien En Riet:

mooie foto's en maak er een mooie reis van en geniet van elk moment.

• 12 Maart 2012 - 21:40

Fiene:

Annie, gefeliciteerd met je verjaardag nog vele goede jaren erbij liefs fiene doei!!!

• 12 Maart 2012 - 21:48

Miranda:

Leuk te lezen dat jullie in Miranda geweest zijn!
    Van een afstandje geniet ik mee.
    Fijne verjaardag!
    Liefs miranda

• 13 Maart 2012 - 08:36

Roeland En Hanneke:

Annie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Henk uiteraard ook, we komen er achter dat bij jullie de dag alweer bijna om is, maar geniet maar lekker van je vakantie.
    Groeten
    P.S., we komen vanavond niet hoor!

• 13 Maart 2012 - 15:24

Willy En Ria:

Door jullie leren wij landen kennen waar we waarschijnlijk zelf nooit zullen komen, we genieten helemaal mee! Annie van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ook felicitaties voor Henk.
    Wij kijken uit naar het volgende verslag. Hartelijke en lieve groetjes, Willy en Ria