Opweg naar Boekarest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Opweg naar Boekarest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Opweg naar Boekarest

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

26 Mei 2016 | Roemenië, Boekarest

Donderdag 26 mei
Over woensdag 25 mei kunnen we kort zijn. Het heeft vanaf dinsdag tot donderdagmorgen 40 uur onafgebroken geregend, en woensdag zijn we de hele dag in de camper gebleven. Gelukkig stond er voor de avond nog een diner in de bergen op het programma. Om half zes stond de bus voor ons klaar en werden we naar een mooi restaurant gebracht waar ons een heerlijke Roemeense maaltijd wachtte. Uiteraard vloeide de wijn rijkelijk.
Donderdagmorgen hadden we het plan om het kasteel in Bran te bezoeken. Het is het kasteel waar Dracula zou hebben gewoond. Zeker is dat prins Vlad III van Muntenië (Dracula) het kasteel in 1495 korte tijd belegerd heeft. Maar er is weinig bewijs dat hij er lang gewoond heeft. Helaas regent het nog altijd pijpenstelen. We besluiten een foto van het kasteel te maken en daarna onze reis te vervolgen richting Boekarest. Rond het middaguur zien we langs de weg onze medereizigers Nettie en Hans staan. Ze zijn door een hele diepe put gereden. De mover van de caravan is daardoor verschoven en heeft een diepe snee in een van de banden gemaakt, met als resultaat een lekke band. Henk helpt met het verwisselen van de band en na een uurtje kunnen we allemaal weer verder. Zonder problemen bereiken we om kwart voor drie de camping, aan de noord rand van de stad ligt. Het is een bijzondere camping. Hij bestaat uit een stuk beton waar we kriskras door elkaar op worden neergezet. De zon is inmiddels gaan schijnen en de korte broeken worden uit de kast gehaald. Tijdens happy hour arriveert de man die hier in Boekarest Nederlandse les geeft aan kinderen die hier met hun ouders wonen en op de Amerikaanse school leskrijgen. Hij vertelt ons dat de lessen na de reguliere schooluren wordt gegeven en wat hij zoal behandelt. Daarna gaan we met een deel van de groep gezellig uit eten. Ook hierbij komen weer kannen wijn op tafel. Dat wordt na de vakantie afkicken!