Vertrek uit Tsjechië - Reisverslag uit Kaumberg, Oostenrijk van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Vertrek uit Tsjechië - Reisverslag uit Kaumberg, Oostenrijk van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Tsjechië

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

13 Mei 2016 | Oostenrijk, Kaumberg

Vrijdag 13 mei
Na het ontbijt nemen we afscheid van Rein en zijn assistent Dirk en vertrekken we richting Oostenrijk. Vandaag sluiten we ons in de buurt van Wenen aan bij een groep mede vakantievierders om gezamenlijk een door de ANWB georganiseerde kampeerreis naar een aantal voormalige Oostbloklanden te maken. Het is de eerste keer dat we met een groep op reis gaan en we vinden dat behoorlijk spannend. Het is vandaag vrijdag de 13e en dat merken we onderweg. Als we even stoppen om wat te drinken uit de koelkast te halen komt er een doos eieren uit vallen met als gevolg een vloer vol eigeel en eiwit. Nadat we de boel weer opgeruimd hebben rijden we weg 36 in Oostenrijk rustig verder. Maar dat duurt niet lang, want deze weg blijkt een kilometer of 25 verderop afgesloten. En bij de omliggende zijweggetjes staan overal borden verboden in te rijden. Er zit niets anders op dan maar weer een stuk terug te rijden. We hebben van dit deel van Oostenrijk ook geen wegenkaart, dus geen idee waar we heen moeten en de tomtom maant ons onophoudelijk om te keren. In een dorpje stoppen we bij een benzinepomp waar ik aan 2 mannen die aan het bier zitten de weg vraag. Ze schrijven de dorpen waar we heen moeten om de route naar Wenen op een andere manier te bereiken voor me op en gelukkig komen we op na een kilometer of 30 een bord tegen met Wenen erop. De tomtom neemt de route ook weer over en zonder verdere problemen arriveren we om kwart over drie als laatsten van de groep op de camping in Kaumberg. We maken onder het genot van koffie kennis met Andries en Thea Fűrster, die deze reis als toeristische begeleiders meegaan, Bob en Gerda Prang, die meegaan als technische begeleiding, en een deel van de 44 medereizigers. We krijgen uitleg hoe alles een beetje in zijn werk gaat en gaan daarna terug naar de camper om ons verder te installeren op deze camping waar we de komende 3 nachten zullen blijven. Om zes uur is er een welkom borrel met alle medereizigers en daarna vertrekken we met een bus naar een gezellig restaurant in de buurt voor een welkom diner. Tijdens dit diner stelt iedereen zich voor en vertelt iets over zichzelf. Om half elf rijden we weer terug naar de camping. Het was een enerverende dag!

• 15 Mei 2016 - 15:52

Sophia: