Waingaro en Waitomo caves - Reisverslag uit Waingaro, Nieuw Zeeland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Waingaro en Waitomo caves - Reisverslag uit Waingaro, Nieuw Zeeland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Waingaro en Waitomo caves

Door: akkertjes

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

23 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Waingaro

Vrijdag 23 maart

Afgelopen woensdag zijn we van camping Miranda vertrokken. Will heeft zijn zaken in Auckland geregeld. Voordat we Miranda verlaten gaan we eerst nog naar het bird centre. Hier kun je alles lezen over de Wetlands. Dat is een gebied wat wij schorren noemen en waar veel vogels verblijven of broeden. Het is erg interessant om hier over te lezen. Ook is er een grote verzameling opgezette inheemse vogels en andere dieren te zien. Nadat wij uitgekeken zijn vertrekken we naar Waingaro. Dat is een uurtje rijden van de plaats Hamilton. Er zijn daar ook weer hotpools. We vinden een mooi plekje op deze terrassencamping en genieten , nadat we geïnstalleerd zijn van de grote pools.

Donderdag vertrekken we rond half elf met Will’s auto. We rijden allereerst naar Otoranga, Daar is een Zoo, waar alleen inheemse vogels en andere dieren te zien zijn. Het is erg leuk! Een aantal van de vogels die we zien hebben we ook al in het wild gespot. Het hoogtepunt van ons bezoek zijn de kiwi’s. Kiwi’s zijn nachtdieren Zij zitten dan ook binnen in het schemerdonker. Je mag helaas geen foto’s in het kiwihuis nemen, maar Henk slaagt er in om vanuit de gang een kiwi te filmen.
’s Middags gaan we naar de Waitomo grotten. In deze grotten zijn behalve indrukwekkende stalagnieten en stalagtieten ook duizenden glimwormen. Glimwormen in grotten komen alleen in Australie en Nieuw Zeeland voor. Het eerste deel van ons bezoek in de grot gaat lopend. Het laatste deel waar de glimwormen te bewonderen zijn doen we in volkomen stilte met een boot. Het is een heel bijzondere ervaring! Helaas is het ook in de grotten verboden te fotograferen en te filmen, dus we kunnen jullie hiervan niet mee laten genieten.
Op de terugweg naar Waingeri doen we uitgebreid boodschappen in Hamilton. Om half acht zijn we pas weer terug op de camping. Voor we gaan eten duiken we nog even in de hotpools. Het was weer een geweldige vakantiedag!

Vrijdagmorgen gaan we nadat we (alweer) in de hotpools zijn geweest op weg naar onze volgende bestemming, de plaats Rotorua. Hier zullen we een paar dagen blijven, en met de auto van Will de omgeving verkennen.

• 25 Maart 2012 - 20:33

Fiene Van Den Akker:

wat een mooie foto's van de prachtige natuur.
    een lieve groet fiene

• 25 Maart 2012 - 21:24

Sophia:

an wil en henk bedankt voor de kaart
    ik vind het leuk om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Wat opvalt is dat de huizen daar zo kleurrijk zijn .
    Die Heron lijkt wel verdacht veel op onze reiger (familie?)