Brixen im Thale - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Brixen im Thale - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Brixen im Thale

Door: akkertjes

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

01 Juni 2011 | Oostenrijk, Wenen

Brixen im Thale

Als we wakker worden regent het pijpenstelen. Een mooie dag dus om verder te rijden. Na het ontbijt ruimen we het tentje van Fiene op, gaan de fietsen op de camper, en vertrekken we naar Brixen im Thale in Oostenrijk. Naarmate we de grens naderen wordt de regen minder en als we om ca. 16.30 op de camping arriveren is het gelukkig droog. Fiene laat Dinie en Cor weten dat we aangekomen zijn en tien minuten later zijn ze er om Fiene met haar bagage op te halen. We nemen de uitnodiging om ook mee te gaan en bij hen soep en een broodje te komen eten van harte aan. Onder het genot van een goed glas wijn vertellen we onze belevenissen van de afgelopen dagen. Nadat we na het eten nog gezellig met elkaar een kopje thee hebben gedronken brengt Cor ons weer terug naar de camping.

Donderdag 2 juni

Het is nog steeds een beetje druilerig, dus een mooie gelegenheid om de camper een beetje schoon te maken en alles weer eens een beetje te ordenen. Langzaam klaart het toch op en we besluiten om op de fiets naar Kitzbühl te gaan. Er loopt door het dal een mooi fietspad er naar toe. We fietsen door het dorp Kirchberg. Dat heeft een mooi kerkje dat hoog boven het dorp uittorent.
Kitzbühl is een echt toeristenstadje. Het is er gezellig druk. We bewonderen de authentieke huizen en de mooie kerkjes van het stadje, pikken daarna een terrasje en genieten van een kopje koffie met daarbij een heerlijk stuk pruimentaart en fietsen aan het eind van de middag weer op het gemak terug naar Brixen.

Vrijdag 3 juni

Het zonnetje schijnt weer en het is 23 graden. Dus opnieuw een mooie dag om een stukje te gaan fietsen. Vandaag gaan we naar Westendorf, een plaatsje dat bij vele Nederlanders bekend is als wintersportplaats. Het is inderdaad een leuk Tiroler toeristenplaatsje dat voornamelijk bestaat uit hotels, appartementengebouwen en horecagelegenheden in allerlei varianten. We zien dat er paragliders in de lucht zijn en fietsen naar hun landingsplaats. Het is een leuk gezicht die neerkomende jongelui! Als ze beneden zijn pakken ze hun valscherm in en gaan weer met de gondelbaan naar boven voor een volgende vlucht. Na een tijdje stappen we weer op de fiets en gaan weer terug naar Brixen. We doen nog wat boodschappen bij de plaatselijke spar en fietsen daarna weer naar de camping, waar we nog een poosje lekker gaan zitten lezen. Na het eten stappen we weer op de fiets. Fiene heeft gevraagd of we op onze laatste avond in Brixen thee komen drinken. Ook Dinie en Cor zijn van de partij. Na de thee drinken we nog een glaasje wijn met elkaar. Om een uur of half tien nemen we afscheid van Fiene, Cor en Dinie en fietsen we weer terug naar de camping.