Van Lottorp naar Farjestaden - Reisverslag uit Färjestaden, Zweden van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Van Lottorp naar Farjestaden - Reisverslag uit Färjestaden, Zweden van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Van Lottorp naar Farjestaden

Door: akkertjes

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

12 Mei 2010 | Zweden, Färjestaden

Van Lottorp naar Farjestaden

Woensdag 12 mei vertrekken we naar het zuidelijke deel van Oland. We willen ook de vuurtoren “Lange Jan “bezichtigen. Naarmate we zuidelijker komen verandert het weer van zonnig en bijna windstil naar bewolkt en steeds winderiger. Het is de bedoeling in het zuiden een camping te zoeken, maar de 2 campings die we zien bevallen ons absoluut niet. We besluiten met de camper naar het zuidelijkste puntje te rijden, en dat is een goed idee. De laatste 4 kilometer zijn erg mooi, maar het landschap is een erg open, en de wind is dermate in kracht toegenomen dat we de deur van de camper amper open kunnen krijgen. Naast de vuurtoren is er ook nog een vogelwacht en een Naturum waar je diverse opgezette vogels kan bewonderen, en ook kunt zien hoe vogelnesten en eitjes van diverse vogels eruitzien. Hoe veranderlijk het weer hier kan zijn merken we als we terug naar de camper lopen. Ineens is de “Lange Jan” in mist gehuld en wordt het ontzettend koud!
We besluiten de weg terug te rijden en op zoek te gaan naar een camping die beter naar ons zin is. Dat wordt uiteindelijk de camping vlakbij de brug terug naar het vasteland. We krijgen een mooi plekje aan het water met uitzicht op de brug.

Het is de bedoeling daar ook donderdag te blijven, maar als we wakker worden regent het pijpenstelen. Aangezien het er voorlopig absoluut niet naar uitziet dat het droog wordt besluiten we te vertrekken. We nemen afscheid van Corrie en Bertus en rijden gezamenlijk over de brug naar Kalmar waar onze wegen zich scheiden. Corrie en Bertus gaan naar het zuiden, richting Malmo (Corrie moet maandag weer aan de slag), en wij gaan noordwaarts.
We willen naar het stadje Eksjo , maar daar aangekomen zien we dat het erg druk is op de camping. We besluiten verder te rijden naar Nassjo. Daar vinden we een hele leuke kleine camping met zelfs zowel bij de dames, als bij de herendouches een gratis sauna! Het weer is onderweg sterk verbeterd, de temperatuur stijgt tot voor deze vakantie ongekende hoogte van bijna 17 graden en het is praktisch windstil. We drinken buiten koffie, maken de camper een beetje schoon en Henk maakt een wandelingetje in de mooie, heuvelachtige omgeving.
Op de camping vinden we nog een restje winter. Er ligt een sneeuwbultje.