Op weg naar de Tsjechische grens - Reisverslag uit Kirchheim, Duitsland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Op weg naar de Tsjechische grens - Reisverslag uit Kirchheim, Duitsland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Tsjechische grens

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

29 April 2016 | Duitsland, Kirchheim

29 april
Na weer een koude nacht vertrekken we, nadat Henk zijn band geplakt heeft, welgemoed richting Duitsland. Het is de bedoeling de komende twee dagen dwars door Duitsland te rijden om uiteindelijk de Tsjechische grens te bereiken. We zijn nauwelijks onderweg richting Aken als we al meteen met een omleiding te maken krijgen. De A79 is i.v.m. een ernstig ongeval afgesloten. Het alternatief is echter prima. We rijden door het mooie Geuldal en gaan pas een heel stuk verder alsnog de snelweg op. We rijden vandaag voornamelijk snelweg. Het is behoorlijk druk op de Duitse wegen, maar met uitzondering van de wegen rond de grote steden hebben we weinig last van filevorming. We willen rond een uur of vier stoppen. Ik heb uit de ANWB gids een camping op het oog in Heimertshausen, een plaatje in de buurt van Fulda, maar daar aangekomen was er geen kip te bekennen en bleek de camping zo verwaarloosd dat we meteen zijn omgedraaid. In Kirchheim, een plaatsje vlak in de buurt was nog een camping. Dit blijkt een schot in de roos! Een mooie camping met vriendelijk personeel en zeer schoon sanitair. Er is een gezellige kantine waar we ’s avonds lekker op zijn Duits een grote schnitzel met patat en salade eten met uiteraard bier erbij.
De volgende morgen ontbijten we luxe in de kantine van de camping en vertrekken daarna voor een rit van 380 kilometer richting Tsjechische grens.. Het weer knapt steeds verder op en als we om half twee stoppen om te lunchen kunnen we dat lekker buiten in het zonnetje doen. Om haf vier strijken we neer op een camping in een voorstadje van Dresden, zo’n 4 kilometer van het centrum van de stad. Hier zullen we 2 nachten blijven. Het is inmiddels 22 graden en de rest van de middag brengen we dan ook buiten door in ons t-shirt! Heerlijk! Morgen staat een stadsbezoek aan Dresden op het programma.

• 30 April 2016 - 23:15

Kitty Metz:

als al jullie avondmaaltijden zo zullen zijn als de eerste in Duitsland nou dan wordt het thuis weer appel, en water!!!

Geniet van Dresden en let op de enorme struikelstenen bij de Kreuzkirche

Groetjes,

Kitty