De thuisreis - Reisverslag uit Peterborough, Verenigd Koninkrijk van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu De thuisreis - Reisverslag uit Peterborough, Verenigd Koninkrijk van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

De thuisreis

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

08 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Peterborough

Woensdag 8 juli
Dinsdagmorgen nemen we afscheid van de camping in Allerston. We hebben hier 6 dagen met veel plezier gestaan. Het feit dat we noch televisie, noch toegang tot het internet hadden was eigenlijk eerder een voordeel dan een nadeel. We voelden ons zonder nieuws en zonder contact met het thuisfront ontzettend op vakantie. Je laat even echt alles achter je. Vandaag en morgen zijn rijdagen. Het is ongeveer 450 km. naar de boot en we hebben geen zin dit in 1 dag te rijden. Deze laatste kilometers in Engeland gaan alleen nog maar over de grote wegen en deze zijn ook hier behoorlijk druk. We vertrekken om half elf en zijn om twee uur ongeveer halverwege de route. We stoppen daarom bij de stad Peterborough. Hier ligt aan de rand van de stad midden in een park een prachtige camping. We zetten de camper neer, pakken de fietsen en gaan het park NENE genaamd verkennen. Ook dit ziet er erg mooi en verzorgd uit. Je kunt er wandelen, er is een speeltuin, een mini rail, een hele grote recreatieplas waar je kunt varen en vissen en nog veel meer. Er zijn ook 2 leuke restaurantjes. Het park is behoorlijk groot. Om alleen al rond het meer te fietsen is meer dan 6 kilometer, en er zijn nog meer paden. Na een uurtje gaan we weer terug naar de camping en zitten we nog even buiten. Woensdag rijden we 180 kilometer naar Dovercourt. Daar overnachten we op de plaatselijke camping. Deze ligt maar 4 km. van de haven van Harwich waar we donderdag om 9 uur met de boot vertrekken. Donderdagmorgen moeten we om half zeven al op. We drinken een kopje thee en eten een beschuitje. Om kwart over zeven rijden we het laatste stukje naar de boot. De vakantie van 2015 naar het Verenigd Koninkrijk zit er na 5 weken weer op.

• 12 Juli 2015 - 14:15

Kittymetz:

Ik heb genoten van jullie verslagen en van de foto's. Geweldig.

Woensdagmiddag ben ik om 17.45 uur Eng. tijd van het vliegveld Leeds/Bradford vertrokken. Was dus wel wat eerder thuis dan jullie. Ik was er slechts een week maar het was er geweldig. Veel kilometers met de trein gereisd. Van Leeds naar Bridlington aan de kust (schijnt niet zo ver van de Chrurchill barrier te zijn, maar ik had andere plannen). 's morgens heerlijk over de boulevard gelopen. Die was slechts vijf minuten van mijn hotel. Van Bridlington naar Coventry. 4,5 uur treinen maar dat ben ik wel gewend naar Zeeland en van Coventry weer naar Leeds.
    In Eden Camp ben ik drie jaar geleden geweest. Daar is jaarlijks een reunie van de ELMS. En dan wordt er een gedachtenis ceremonie gehouden bij dat monument dat jullie zeker hebben gezien.
    Als je dan die oudjes ziet kun je je niet voorstellen dat ze in hun jonge jaren zulke huzartenstukken hebben uitgehaald wat betreft het redden van de levens van geallieerden.

Hartelijkegroet en tot ziens.