Miranda en Weiwera - Reisverslag uit Miranda, Nieuw Zeeland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Miranda en Weiwera - Reisverslag uit Miranda, Nieuw Zeeland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Miranda en Weiwera

Door: akkertjes

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

07 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Miranda

Woensdag 7 maart

Om zeven uur staan we op, en nadat we ontbeten hebben en onze spulletjes weer in de koffers gedaan zijn meldt de receptioniste ons dat zwager Will is gearriveerd. Nadat we even bijgepraat hebben vertrekken we met zijn auto naar het depot waar we de camper moeten oppikken. We krijgen uitleg over het een en ander en kijken naar een instructiefilm. Als de camper op schade gecontroleerd is en alle paperassen getekend gaan we op weg naar onze eerste bestemming, het plaatsje Miranda. Het zonnetje schijnt heerlijk en Henk is snel gewend aan het links rijden. Ik vind het nog wel een beetje eng op die smalle wegen.

Miranda heeft een mooie camping. Het bijzondere van de omgeving is dat heerlijk warm zwavelhoudend water uit de grond naar boven komt. Op de camping hebben ze een pool gemaakt rond een paar van deze bronnen. Het is heerlijk om daar in te vertoeven en we maken er dus goed gebruik van.
s’Avonds gaan we naar een takeway en eten fish(snapper,oesters) en chips, op een krant, zoals in Engeland. Daarna zoeken we ons bed op. We hebben best nog last van het tijdsverschil van 12 uur met Nederland.

Donderdag beginnen we met een heerlijke capuccino, en een Engels ontbijt met worstjes, bacon en eieren in de caravan Will. Heel gezellig! Daarna vertrekken we naar het stadje Thames om inkopen te doen. Het stadje is erg leuk! Oude houten gebouwen, die doen denken aan een stadje uit een western. De supermarkt is heel groot en we zijn een aardige tijd bezig voor we alle inkopen hebben gedaan. We schaffen ook nog een simkaart voor een tijdelijk mobieltje aan en rijden daarna terug naar de camping. Het is inmiddels happy hour, en onder het genot van een wijntje bespreken we de plannen voor de volgende dag. We besluiten het eerste deel van onze vakantie een hot pool trail richting het noorden te gaan doen. Onderweg zullen we dan uitstapjes maken naar diverse bezienswaardigheden.
Na het eten nemen we nog een duik in de hot pool. We hebben een heel gezellige gesprek met een paar Nieuw Zeelandse mensen. Als om 22.00 uur de pool sluit nemen we een douche en gaan daarna lekker naar ons bed.

• 11 Maart 2012 - 13:41

Hendrie:

Ik mis jullie wel het is stil op de wordfeud. Ziet er te gek uit. Veel plezier en maak veel foto"s