Midwolda - Reisverslag uit Midwolda, Nederland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Midwolda - Reisverslag uit Midwolda, Nederland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Midwolda

Door: akkertjes

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

01 Juli 2011 | Nederland, Midwolda

Dinsdag 28 mei zijn we al vroeg uit de veren. We gaan vandaag naar Midwolda in Groningen. Het is weliswaar slechts 230 kilometer rijden, maar er wordt een tropisch warme dag voorspeld. We willen daarom vroeg weg
Om kwart over negen rijden we van de camping in Heber weg. Zo voeg vertrekken is ons nog niet vaak gelukt. We rijden over binnenwegen tot Rotenburg Wümme, en draaien daar de snelweg op naar Bremen, en ook gelijk de file in. Er blijken wegwerkzaamheden aan de gang te zijn en er moet worden ingevoegd. Het valt gelukkig mee. Na een kwartiertje kunnen we weer ongestoord verder rijden. De rest van de rit naar de grens bij Bad Nieuweschans verloopt zonder problemen. De weg is zoals gebruikelijk hier heel erg rustig. Om half een arriveren we dan ook al op camping De Bouwte. Het is inmiddels 30 graden en als we de camper neergezet hebben en een broodje hebben gegeten gaan we nog lekker fietsen richting Termunterzijl. Het is wel heel erg warm. Gelukkig staat er wat wind.
Als we weer terug zijn horen we op het nieuws dat het in het zuiden en westen inmiddels noodweer is. Wij kunnen nog tot elf uur buiten genieten van een zwoele avond. Maar ook hier gaat het dan behoorlijk onweren en heel hard regenen. Gelukkig blijven we verschoond van al te harde rukwinden en hagelstenen, maar het onweer houdt aan tot woensdagmorgen een uur of elf.
De rest van de woensdag blijft het een beetje somber. Wij gaan ‘s middags alleen nog boodschappen doen in Scheemda en vermaken ons verder in de camper met een paar spelletjes triominos. Het is nog maar 15 graden.

Donderdag is het nog steeds fris, maar het zonnetje komt alweer tevoorschijn. Dus gaan we weer lekker fietsen in deze mooie omgeving. We besluiten de Oldambtroute van de ANWB te gaan doen. We hebben geen idee hoe lang het is, maar het is een route die dit gebied mooi doorkruist. We rijden door de bloeiende aardappelvelden en ook het koren staat er hier goed bij. In Bad Nieuweschans lunchen we. We boffen. Er is een viskraam en we kopen lekker warme kibbelingen. Daarna gaat de route richting Winschoten. We komen door Oude Schans en passeren onderweg ook nog wat gehuchten met grappige namen als Tranendal, Kostverloren,Kromme elleboog en Kibbelgaarn. Bij Winschoten verlaten we de route en fietsen langs het mooie Oldambtmeer terug naar Midwolda. Aan de overkant van het water ligt De Blauwe Stad, het prestigieuze woonproject dat niet het succes is waarop gerekend was. Terug op de camping staat de kilometerteller op 55.
’s Avonds gaat het weer flink regenen. We hebben in drie dagen Nederland meer regenuren gehad als in de 5 weken buitenland.