Van Maassluis naar Traben Trarbach - Reisverslag uit Traben-Trarbach, Duitsland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu Van Maassluis naar Traben Trarbach - Reisverslag uit Traben-Trarbach, Duitsland van Annie & Henk Akker - WaarBenJij.nu

Van Maassluis naar Traben Trarbach

Door: akkertjes

Blijf op de hoogte en volg Annie & Henk

28 Mei 2011 | Duitsland, Traben-Trarbach

Zaterdag 28 mei 2011

Vandaag begint onze vakantie. We gaan allereerst richting Oostenrijk schoonzus Fiene naar Brixen im Tal brengen. Maar we hebben afgesproken om het rustig aan te doen. Wat ons betreft begint de vakantie op het moment dat we de huisdeur op slot draaien.
We vertrekken om ca. 7.00 uur met de camper uit Maassluis. Het is heerlijk rustig op de weg en om kwart over acht arriveren we in Culemborg. Na eerst een kopje koffie te hebben gedronken laden we de spullen van Fiene in de camper, en vertrekken om 9.00 uur uitgezwaaid door een paar buren voor de eerste etappe van onze reis. Het reisdoel voor vandaag is Traben –Trarbach, een wijnstadje aan de Moezel. We rijden via Maastricht en Luik en door de Ardennen, een route die onze voorkeur heeft. Het is een heerlijk rustige weg en we genieten van de mooie vergezichten. Om twee uur arriveren we al op onze bestemming. Henk en Fiene zoeken een mooi plekje voor ons uit en om drie uur is alles op orde en zitten we heerlijk met een kop koffie in het zonnetje. Vanaf ons plekje zien we de vele rondvaartboten over de Moezel voorbijvaren. We kunnen met het mooie weer heerlijk buiten eten. Pas later op de avond wordt het wat fris en gaan we naar binnen.
We vinden het hier zo leuk dat we besluiten hier nog een dagje te blijven.
We doen nog een spelletje triominos en kruipen omstreeks middernacht pas onder de wol.

Zondag 29 mei

We worden wakker van het zingen van de vele vogels die hier zitten. Wat een heerlijke manier van ontwaken! We zijn benieuwd hoe Fiene het in haar tentje gehad heeft. Ze vertelt dat ze wel lekker heeft gelegen, maar dat ze het wel koud heeft gehad. Ze heeft halverwege de nacht een vest en sokken aan getrokken. Het was onder de heldere hemel dan ook flink afgekoeld. Maar nu schijnt de zon weer uitbundig en alles is weer snel opgewarmd. Vandaag willen we een fietstocht langs de Moezel maken. We vertrekken om een uur of twaalf. Er loopt een mooie fietsweg langs de noordkant van de Moezel. Het is zomers warm. Overal om ons heen zien we de wijngaarden, af en toe onderbroken door slaperige dorpjes met prachtige vakwerkhuizen waar je wijn kunt proeven en kopen.. In het dorpje Reil drinken we in een weinstübchen een lekker glaasje wijn (Fiene Fanta) . Daarna gaan we op de terugweg. Bij Traben-Trarbach fietsen we over een oude brug met prachtig uitzicht over het water en op het stadje naar de noordzijde van de rivier. Traben –Trarbach is zo’n typisch toeristisch wijnstadje met cadeauwinkeltjes, kledingzaakjes en terrasjes in een schattig straatje. We slaan een paar flessen witte wijn in en fietsen daarna via het dorpje Wolf, waar weer brug over de Moezel naar de zuidoever terug. Om vijf uur zijn we weer op de camping, waar we lekker in de schaduw gaan zitten lezen.
Ook nu kunnen we weer buiten eten en genieten we tot laat in de avond van het prachtige weer.